Csak megtörtént esetek konkrétumok nélkül.
Engedjenek meg egy régi történetet. Azt, hogy mi vidéki cég vagyunk jól megjegyeztették velem még valamikor a 2000-es évek elején. Akkor még tartottak elegáns budapesti szállodákban február elején „szoftverbörzének” nevezett szoftverkiállítást. Egyik alkalommal a standunk a kiállítás bejáratához közel volt, tehát előttünk ment el mindenki.
Jött egy nagyon elegáns hölgy, valami drága bundában. Odakint éppen havazott. Meglátott bennünket, elolvasta a nevünket, megtorpant, visszalépett és odajött. Elkezdett érdeklődni, kérdezett, majd elkezdte a prospektusainkat átnézni. A meglepetéstől feltűnő hangosan megjegyezte: „ja, maguk vidékiek”! Sarkon fordult, és már ment is tovább. Nem volt érdekes, hogy mit adunk, csak az, hogy vidékiek vagyunk. Ő egy szoftvervásárló volt.
Tehát a vidékiségünk azóta tudatosult bennem. Azonban, akik komolyan gondolják, azoknak nem nagy problémát jelent a vidékiségünk. Dunaföldvár különben is az „ország közepe” mellettünk megy az M6-os autópálya, a 6-os főút, az 52-es út Kecskemét, illetve az M5 felé, az 51 Budapestről Baja felé, tehát jól megközelíthetőek vagyunk minden irányból.
A bundás hölgy után – mert ő már sztorivá vált, és csak így maradt meg nekem – egy-két évvel később, egy nyári napon az első emeleti iroda kávézójában állok, szemben a lépcsővel, balról dől be a nyári napfény, csillog a fehér padló, ragyog az egész iroda a fényben.
Ekkor jön valaki felfelé, nézem a fénybe belépőt. Egy férfi jön, kissé megfáradt a melegben, a lépcsőn, idegen helyre érve kissé zavarban van, nyitott terű irodában, míg körülnéz, és mondja a nevét, azt, hogy olvasta a programról szóló tájékoztatónkat, őt érdekli, ezért jött el személyesen. Szeretné megnézni, és ha tetszik, mindjárt meg is vásárolná. Megnézte, megtetszett, megvette. Amint kiderült, ő egy nagyobb budapesti könyvelőiroda tulajdonosaként jött el hozzánk személyesen, aki ma már ugyan nyugdíjas, de az iroda még mindig az ügyfelünk!
Ennek is lassan már húsz éve. Ez nem egyedi eset volt, csak valamiért nagyon megőriztem ezt a nyári fényben úszó pillanatot, ahogyan belépett, és azt, hogy eljött Dunaföldvárra Budapestről. Ma is ismerősök vagyunk a Facebook-on.
Azt tapasztaltam, hogy aki eljött személyesen, megnézte, kérdezett, saját kezűleg is kipróbálta az őt érdeklő funkciókat, amelyek különösen fontosak, amik miatt megvenné a programot – azok mind ügyfeleink lettek. De aki csak kér egy demót telefonos, vagy TeamViewer-es támogatás nélkül, abból a legritkábban lesz partner. Akik kértek demót, utána telefonon nagyon részletesen rákérdeztek, sőt távoli bemutatóval az érdeklődését kiváltó funkciókat jól megnézte segítségünkkel, lett is belőle Contorg felhasználó.
A személyes találkozás alkalmával van lehetőségünk megismerni az érdeklődő szempontjait, céljait, amelyhez azonnal érdemi, a gyors használatba vételhez szükséges információt, ajánlást, javaslatot, vagy konkrét segítséget adhatunk, ami aztán sikerre vezet.
A lényeg, hogy saját maguknak is megfogalmazzák: miért akarnak új programot vásárolni, mik a szempontok, mi miatt szükséges a programváltás. A demót ennek a célnak megfelelően nézzék meg alaposan, de a Contorg ügyfélszolgálatának munkatársai segítéségével, kérdezzenek, győződjenek meg arról, hogy amire kell, azt biztosan tudja-e a program. Azonban, ha csak egyedül maguk akarnak a demó alapján dönteni, nagyon rosszul teszik, ugyanis programunk ismeretlen, idegen számára az integráltság, a meglévő régi, leváltani kívánt program működéséből nézi, és próbálja ki a programot, illetve nem is képes arra, hogy az elképzeléseinek megfelelő paramétereket saját magának beállítsa. Végül az ár! Sokan csak az ár alapján keresgélnek, ami az egyik legrosszabb stratégia, ami nem vezet eredményre, ugyanis a programunk lehetőségeit, az árai is tükrözik, és nagyon kedvező viszonyban állnak egymással!